Master Marketing Online


Facultatea: Marketing
Tip program: Complementar
Durata programului de studiu: 2 ani
Contact:  Prof. univ. dr. Gheorghe ORZAN – orzang@ase.ro

Acest master se desfasoara online.

Despre program:

Programul de master Marketing Online a debutat în anul 2005, fiind cel mai „tânăr” dintre programele masterale din portofoliul Facultăţii de Marketing. În primăvara acestui an programul a fost finalizat de a patra generaţie de masteranzi, media celor peste 700 de disertaţii susţinute până în prezent fiind 9,12!

 Conducerea programului este asigurată de către prof. univ. dr. Gheorge Orzan şi majoritatea cadrelor didactice implicate în acest program fac parte din colectivul Facultăţii de Marketing din A.S.E. Bucureşti, facultate acreditată de către CNAEA şi ARACIS, ale cărei performanţe şi rigori în oferirea unui învăţământ superior de calitate este certificată conform standardului ISO 9001:2000. La rândul său, programul de master Marketing Online a fost acreditat individual de către ARACIS.
Programul de master îşi propune să contribuie la formarea de specialişti în domeniul marketingului, ale căror competenţe să acopere atât instrumentele şi conceptele tradiţionale de marketing, accentul fiind însă pus pe abordările specifice societăţii informaţionale moderne. Evoluţia actuală a marketingului, cu specificitatea sa asociată mediului virtual, centrat pe consumator, presupune noi abordări ale politicilor şi strategiilor de marketing realizate prin utilizarea celor mai moderne instrumente din domeniul tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor, care să se adreseze noilor realităţi economice, Marketing Online oferind absolvenţilor cunoştinţe şi abilităţi vitale pe piaţa forţei de muncă din economia modernă.

Incluzând domenii precum publicitatea online, marketing direct, comunicarea şi negocierea în afaceri, cercetările asupra comportamentului consumatorilor, asupra concurenţei şi asupra pieţei în ansamblul său (atât online cât şi offline ), ca şi analiza şi interpretarea datelor rezultate din aceste cercetări, programul abordează practic întregul arsenal de tehnici şi instrumente ce trebuie să se afle în portofoliu unui marketer modern, utilizând în acest scop cele mai recente abordări educaţionale.

Programul de Master Marketing Online îşi propune să aducă în învăţământul românesc o nouă abordare, modernă şi atractivă, plecând de la aşteptările şi noile reale ale studenţilor şi ale pieţei de profil din România.

În cazul în care sunteţi interesaţi de acest program, cred că prima întrebare cu care va confruntati ar fi De ce v-ar fi util un program academic în marketing? Răspunsul este simplu: de mai bine de 50 de ani economia de piată este dominată de aşa-numita „orientare de marketing”. Pe scurt, aceasta ar însemna că o organizaţie va avea succes în măsura în care reuşeşte să-şi adapteze oferta nevoilor şi cerinţelor reale din piaţa pe care activează. În acest scop trebuie să supravegheze permanent mediul în care îşi desfăşoară activitatea şi să-şi ajusteze propriile resurse pentru a face faţă cu succes ameninţărilor şi pentru a fructifica toate oportunităţile apărute. Din acest punct de vedere, fie că veţi activa în domeniul politic, economic, agrar, relaţii internaţionale sau în oricare alt domeniu pe care vi-l imaginaţi, o viziune de marketing vă va fie utilă pentru a aborda în mod corect problemele cu care vă veţi confrunta.

Dintr-o perspectivă mai apropiată, un program academic în marketing vă este util pentru că absolvenţii unui astfel de program au deschise un număr extrem de mare de oportunităţi de angajare în economia românească actuală. Puteţi urma o carieră în publicitate, în vânzări, cercetări de piaţă, dezvoltarea de site-uri web, managementul relaţiilor cu clienţii sau chiar în managementul corporativ (fără a mai aminti lucrurile evidente – departamentele de marketing, din ce în ce mai bine reprezentate în piaţă). Practic, fiecare dintre materiile incluse în acest program de master constituie o oportunitate de angajare.

În plus, din anul 1991, atunci când în Statele Unite investiţiile în domeniul IT&C le-au depăşit pe cele din domeniul industrial, teoreticienii consideră că am devenit membrii ai Societăţii Informaţionale, succesoarea celei industriale, acolo unde cunoştinţele corecte şi precise sunt mai valoaroase decât facilităţile productive ale economiei tradiţionale.

Din acest punct de vedere programul de master Marketing Online vă oferă, pe lângă o educaţie completă în marketing, cunoştinţele şi instrumentele necesare aplicării viziunii de marketing în economia modernă, dominată de Internet, transferul rapid al informaţiilor şi decorporalizarea majorităţii practicilor economice tradiţionale. Disciplinele predate în cadrul programului de master Marketing Online, deşi unele dintre ele sunt similare ca şi denumire cu cele predate în alte programe masterale ale Facultăţii de Marketing au, în special la nivelul studiilor de caz şi al aplicaţiilor practice, o componentă semnificativă extrasă din mediul online.

În sfărşit, acest program de master vi se adresează în cazul în care aveţi un program care nu vă permite să fiţi prezenţi în sala de curs sau seminar din campusul A.S.E. în fiecare seară. Deşi lansat în 2005 ca program de master cu desfăşurare exclusivă online, începând din anul şcolar 2010-2011 programul de master Marketing Online oferă masteranzilor săi şi activităţi didactice în campus, fiind inclus în oferta A.S.E. de programe masterale complementare. Transferul de cunoştinţe dinspre cadrele didactice către studenţi se produce mult mai eficient în cazul interacţiunilor directe, de tip faţă în faţă, motiv pentru care vă recomandăm să participaţi, pe cât posibil, la cursurile şi seminariile oferite în campus. În acelaşi timp suntem constienţi de presiunile exercitate asupra timpului studenţilor de către cerinţele unei societăţi concurenţiale, aflate în criză, motiv pentru care programul va continua să ofere, ca şi soluţie alternativă de acces la cursuri şi seminarii, ca şi de dialog cu cadrele didactice, platforma de e-learning dezvoltată în anii anteriori, singurele momente în care prezenţa fizică a studenţilor va fi obligatorie în campus fiind examenele din sesiune şi susţinerea Disertaţiei. Sistemul flexibil de teme şi proiecte, ca şi posibilitatea de a consulta un curs sau un seminar ori de câte ori este nevoie şi atunci când aveţi timp pentru asta a reprezentat principalul argument de persuasiune pentru colegii voştrii care s-au înscris în program până acum. De asemenea, accesul la un instrument de educaţie universitară pentru cei aflaţi în provincie sau care călătoresc frecvent a reprezintat un alt argument puternic pentru mulţi dintre masteranzii şi absolvenţii programului.

Misiunea programului

Misiunea programului de master urmareste conectarea  activitatilor de marketing la noul mediu  online, la realitatile societatii informationale moderne. Marketingul in era digitala, ce foloseste puterea retelelor de calculatoare si de comunicatie, este puternic relational, interactiv, orientat catre dialog, centrat pe individualizarea clentilor potentiali pe o piata globala, virtuala. Marketingul online implica abordari noi ale politicilor, strategiilor, modelelor si instrumentelor de marketing inclusiv prin utilizarea strategiilor specifice tehnologiei informatiilor si comunicatiilor. Marketingul online se  adreseaza unei piete globalizate, virtuale, intr-un mediu mediu de comunicatie rapid, interactiv si bogat in informatii. Programul isi propune sa dezvolte o categorie de profesionisti intr-un domeniul de varf al marketingului, care vor contribui la obtinerea unor avantaje competitiv pe piata pentru organizatiile in care vor actiona in calitate de manageri sau specialisti.

Scopul programului

Programul isi propune sa contribuie la promovarea marketingului in Romania, alaturi de alte institutii de invatamant superior, de reprezentantii mediului de afaceri si de alte organizatii interesate, cu scopul de a spori capacitatea firmelor de a valorifica oportunitatile de afaceri, de a indeplini deopotriva propriile obiective cat si asteptarile clientilor –  parteneri interactivi si individualizati la nivelul pietelor globale, virtuale, prin fructificarea avantajului competitiv oferit de retelele informatice publice si/sau private, de mediul online.

Obiectivele programului

Programul isi propune sa contribuie la:

– Dezvoltarea cunostintelor, abilitatilor si performantelor in domeniul marketingului, ale studentilor si absolventilor programului de master
– Dezvoltarea unei imagini de lider a Facultatii de Marketing, in cadrul invatamantului superior de marketing din Romania
– Asigurarea conditiilor necesare (profesionale, materiale, financiare, umane etc.) pentru desfasurarea la standarde inalte a activitatii de pregatire a viitorilor specialisti in marketing
– Pozitionarea favorabila a marketingului si profesiunilor de marketing in Romania, la nivelul mediului universitar si de afaceri
– Dezvoltarea abilitatilor specifice noii societatii informationale pentru absolventii acestui program.
– Accesul la o piata globala, virtuala prin strategii specifice marketingului si tehnologiilor  IT&C.

Discipline:

Fundamentele marketingului
Managementul marketingului
Cercetarea fenomenelor de marketing
Marketing online
Marketingul serviciilor
Marketing strategic
Marketing global
Studiul comportamentului consumatorilor
Tehnologii multimedia în marketing
Analiza datelor de marketing utilizând SPSS
Comunicaţia integrată de marketing
Sisteme de asistare a deciziilor  de marketing
Responsabilitatea socială a companiilor
Marketing direct
Publicitate online
Business to Business Marketing
Managementul relaţiilor cu clienţii (CRM)
Managementul mărcii
Management operaţional
Modelarea si simularea fenomenelor de marketing
Seminar ştiinţific: proiecte aplicate în marketing online
Practică de specialitate
Disertaţie

Corpul profesoral:

Prof. univ. dr. Anghel Laurentiu-Dan
Prof. univ. dr. Catoiu Iacob
Prof. univ. dr. Cetina Iuliana
Prof. univ. dr. Olteanu Valerica
Prof. univ. dr. Orzan Gheorghe
Prof. univ. dr. Pop Al. Nicolae
Prof. univ. dr. Surcel Traian
Prof. univ. dr. Serbanica Daniel
Prof. univ. dr. Teodorescu Nicolae
Conf. univ. dr. Dumitru Ionel
Conf. univ. dr. Petrescu Eva Cristina
Conf. univ. dr. Popescu Ioana Cecilia
Conf. univ. dr. Veghes Calin
Lect. univ. dr. Constantinescu Mihaela
Lect. univ. dr. Filip Alina
Lect. univ. dr. Orzan Mihai
Lect. univ. dr. Radulescu Violeta
Lect. univ. dr. Rosca Mihai
Lect. univ. dr. Silvestru Catalin

Comentarii

comentarii

O părere la “Master Marketing Online

  1. Stănoi M Marius Petrut

    Bună ziua,
    Este un program de vis, adaptat la
    realitatile anului 2012.
    Multumesc ASE Bucuresti pentru acest
    program minunat.
    Cu stima,
    Marius Petrut,Stanoi
    Candidat Master Online septembrie 2012

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*